Suriye’deki Kürt sorununu çözmek

Türkiye’nin “Suriye hassasiyeti”nin odağında YPG-PYD’nin oluşturmayı hedeflediği yapının bulunduğu açık.

Bu bir “Kürt yapılanması.”

Evet, Suriye Demokratik Güçleri (SDG) çatısı altında bulunuyor, SDG yapısı içinde Araplar da var, ama baskın gücü YPG-PYD oluşturuyor. Amerikan koruması da YPG-PYD etrafındaki Kürt oluşumu üzerinde.

Siyasi boyut olarak YPG 2003’te, silahlı yapı olarak PYD ise 2011’de kurulmuş. Yani 20 yıllık bir yapılanmadan söz ediyoruz.

IŞİD’le mücadele misyonuyla ABD tarafından korunup kollanan, eğitip – donatılan bir yapı bu. Yerel teşkilatlanması var, silâhlı gücü var.

Evet, ilk cümlede ifade ettiğim gibi, Türkiye’nin “Suriye hassasiyeti”nin odağında bu yapı bulunuyor. Türkiye bu yapıyı kendi güvenliği için tehdit olarak görüyor.

Tehdit değerlendirmesi, “Kürt varlığı”ndan değil, Türkiye bunu defaatle açıklamış durumda. “Tehdit değerlendidrmesi” PYD-YPG’nin PKK ile irtibatından kaynaklanıyor. Türkiye, içerde – dışarda en azından 40 yıldır PKK ile mücadele ediyor. Bedeli tarife sığmaz.

PKK’yı tıpkı bizim gibi ABD de terör örgütü olarak tanıyor. Ama YPG-PYD’ye bizim gözümüzle bakmıyor ve o yapının “Devletleşme” yolunda ilerlemesi için her türlü imkânı ve korumayı sağlıyor. En son, 20 Ocak’ta yapılacak Trump’ın devir – teslim törenine Mazlum Kobani’nin davet edildiği bilgisini de buraya ekleyelim.

YPG-PYD yapılanmasının iki “müttefik” olan Türkiye – Amerika ilişkilerinde en kritik başlıklardan biri olduğu biliniyor.

Şimdi Suriye’de kaos var, ama yeniden yapılanma gerçekleşecek. Türkiye başat rolde gözüküyor. Ama en azından iki alanda etkisinin sınırlı olduğu da gözleniyor: İsrail’in atakları ve Fırat’ın Doğusundaki yapılanma.

Fırat’ın Batısında YPG -PYD varlığı en aza indirilmiş olsa da, Doğu’da, Türkiye sınırına kadar geniş bir bölgeyi SDG kontrol ediyor, ağırlıklı olarak YPG-PYD.

Soru şu: Suriye’deki Kürt varlığı ile sorunu olmadığı ifade edildiğine göre, Türkiye’nin, kendisini “Kürt yapılanması” olarak takdim eden YPG-PYD politikası ne olacak? Orada bir “Ayrıştırma zorluğu” var. Türkiye olarak Suriye’de YPG-PYD’nin bütün Kürtleri temsil etmediği, hatta Kürtler üzerinde baskı uyguladığı gibi tezleri seslendiriyoruz. Muhtemelen diğer Kürtlerin Suriye bütünü içinde eşit vatandaş olması gibi bir durumu dillendirmiş oluyor, ayrı bir “Statü” edinilmesini istemiyoruz. Ama artık 10 yılları bulan bir süreçte, tabii ki ABD’nin korumasında bir “Statü” kazanıldığı da açık.

Meselenin asıl hassas tarafı biliyoruz ki Türkiye ile ilgili. Türkiye’de de bir “Statü” mücadelesi veriyor siyasi Kürt hareketi. Evet, en son ismi DEM olan siyasi Kürt hareketi, Türkiye’de de bütün Kürtleri kapsamıyor ama “kimlik boyutu”nda öne çıkış kaçınılmaz olarak siyasi yapılanma ile bağlantılı.

Türkiye’deki siyasi Kürt hareketi, Suriye’deki PYD-YPG yapılanmasını sahipleniyor. Oraya yönelik “Ankara politikası”nı adeta bir “iç politika olayı” çerçevesinde görüyor ve “Kürt siyasi bilinçlenmesi”ne aktarmaya çalışıyor.

Burada Ankara’nın tavrı ile DEM’in yaklaşımı, “ters taraftan” birbiri ile çakışıyor.

“Ters taraf”tan, yani Ankara’nın yaklaşımı DEM’in “siyasi bilinç” hesabını besliyor, DEM’in yaklaşımı da Ankara’nın “statü” ile ilgili kaygılarını…

Türkiye’nin “Dış Kürtler” diye tanımlanacak alanla ilgili “kaygı”ları yeni değil. Dışarda edinilecek her “statü”nün içeriye yansımaları tedirgin etti Ankara’yı… Bölgedeki kaos ortamları, bu kaygıyı besledi. Çünkü bölge ile oynayan küresel güç odaklarının hesabı yaralı alanları kaşımaya göre kurgulanıyordu.

Sorun şu ki, biz de, ya da coğrafyamız da yaralı alanları tedavi etme hünerini gösteremiyorduk.

Kuzey Irak’ta oluşan Federe Kürt Yönetimi Irak için mi sorundu bizim için mi? Daha şimdilerde olayı normalleştirme aşamasındayız.

Suriye sanki Irak’tan daha çok “iç sorun” niteliğine bürünmüş gibi. “İç sorun” ama uluslararası boyutu da daha az sarsıcı olmayan bir sorun. O kadar çok tartışma alanı var ki…

Mesela Bahçeli’nin seslendirdiği, Türkiye’deki bütün etnik kimlikleri kapsadığı var sayılan “millet tanımı”nı ele alsak, Suriye’de onun nasıl ete-kemiğe bürüneceği hususu bile kolay bir ikna alanı gibi görünmüyor.

Hani Bahçeli’nin “Fiili olanı hukuki hale getirelim” diye bir sözü vardı, başka alanda, uluslararası ortamda ise başkaları söylüyor onu… Mesele güç ile alakalı. İslâm ülkeleri, Türkiye dahil, epeyce bir zamandır kendi göbeğini kendi kesme dirayetini gösteremiyor. Coğrafyamızın perişanlığı bundan…

Rusya ve İran’la ilişkiler de artık ABD – Batı ile gerilimlerde sörf yaptığımız dalgalar değil. Suriye’de olan bitenin Türkiye için en çetin sınamalardan birini oluşturduğu söylenebilir.

YORUMLAR (177)
YORUM YAZ
İÇERİK VE ONAY KURALLARI: KARAR Gazetesi yorum sütunları ifade hürriyetinin kullanımı için vardır. Sayfalarımız, temel insan haklarına, hukuka, inanca ve farklı fikirlere saygı temelinde ve demokratik değerler çerçevesinde yazılan yorumlara açıktır. Yorumların içerik ve imla kalitesi gazete kadar okurların da sorumluluğundadır. Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır. Özensizce belirlenmiş kullanıcı adlarıyla gönderilen veya haber ve yazının bağlamının dışında yazılan yorumlar da içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır.
177 Yorum
  • Kim nerede / 19 Aralık 2024 17:55

    Çok değer verdiğimiz Ahmet abimiz bile. PYD -SDG diyor. Ama yanına PKK yazmıyor . Bilirim ki doğruyu yazar, inançlı korkmaz. Ancak İsrailin vadedilmiş topraklarına payanda yaptığı, ilerde Filistin halkının akıbetine uğrayacağı dinleri gereği olan. Marksiz- Leninist diye tanımlanan Kürt kardeşlerimizi kullanıldığı gerçek tarafını niye yazmaz. Hıristiyanların Avrupa Birliği diye birlesirken İslam coğrafyasında her gruba devlet olarak kurdurmaya çalışmasını es geçer. Ahmet abi bari sen doğruyu yaz.

    Yanıtla (0) (0)
  • Ensar / 13 Aralık 2024 08:47

    İsrail ve ABD'nin, Suriye devrimini tersine çevirme orada bir PKK/PYD terör devleti kurma, İsrail'in arz-ı mevud hayaline kapı açma projeleri var, diyerek hep savunmada mı kalacağız? Hep, 'Aman bir PKK devleti kurulmasın' mı diyeceğiz. Beyler! Olan olacaktır. Başkalarının ne yaptığına bakalım ama ana mesele bizim ne yaptığımız ve ne yapacağımızdır? Ekonomik olarak, silah teknolojisi olarak senin bunlara karşı koyma gücün var mı? Yok. O zaman ne yapacaksın?

    Yanıtla (2) (4)
  • Ahmet / 13 Aralık 2024 12:04

    Ikinci bir yol yokmu, PKK bahanesiyle Kürt'leri terörize edip herzaman dövecekmiyiz, madi ve manevi olarak bu bize zarar vermiyormu, Kürdü Kürt olarak kabul etmek ve hata koruyup kolamak daha birlestirici olmazmi.

    Yanıtla (9) (4)
  • OkurM / 13 Aralık 2024 18:53

    ANAP dyp içinde kürt milletvekilleri vardı. Hatta şeyh saidin torunları vardı. Bunlar kürt olarak genel politikada etkili ve toplumun zamkı görevi görüyorlardı.

    Yanıtla (0) (0)
  • yorgun / 13 Aralık 2024 20:01

    Ahmet / 13 Aralık 2024 12:04
    Pkk bahanesi ile kürtleri terör kapsamında gören, döven yok, kürtleri bu kapsama sokmak isteyen pkk ve pkk ya destek veren, kürtleri uçurumlara sürüklemeye çalışan Dem sorunumuz var,bu var olan sorun Türkiye ye zarar veriyor.
    Kürdü Kürt olarak görmeyenin gözü kör dür, değilse art niyetlidir.
    Müslüman Kürt,müslüman Türk ün kardeşi,müslüman Türk de,müslüman Kürt ün kardeşi olup, aramıza nifak sokmaya çalışanlar bu memlekete, bu millete kötülük yapmak isteyenlerdir

    Yanıtla (4) (2)
  • yorgun / 14 Aralık 2024 12:48

    Çok doğru söylüyorsunuz..Terör örgütü Pkk,pyd, ypg kürtlerin içine nifak sokmak isteyen hainlerdir, bunları abd destekliyor, dem de içerden kaşıyor, hepsi bir olmuş kürtleri uçurumlara sürüklüyor lar. İsrail pkk lılara vatandaşlık veriyor, gerisini söylemeye gerek yok.

    Yanıtla (0) (1)
  • Bir Dost / 13 Aralık 2024 18:07

    "Türk beklenendir.. " sözünün hamaset olmadigini; Şam sokaklarında Ibrahim Kalin'i bağırlarına basıp göz yaşlarıyla karşılayan Suriyeli kardeşlerimiz bir kez daha gösterdiler elhamdülillah ABD Dış İsleri Bakanına yanı ABD'ye "Hayatta başarılar " dilenip kovulmuştan beter edildi.. Muhattabimiz degilsiniz; bir sonraki başkan ve dis isleri bakani ile görüşelim denildi..

    Yanıtla (3) (5)
  • Kalemli / 13 Aralık 2024 20:15

    Sn. İbrahim Kalın ın oraya gidip, camide namaz kılmış olması hakkında, elbet çok şey konuşulabilir ama bu durum asla hafife alınamaz, ortalığın son derece karışık olduğu, çoğunlukta kimsenin kimseyi tanımadığı alanda bulunuyor olmak, kardeşlik hukuku ve emniyet /güvenlik meselesidir.

    Yanıtla (4) (1)
  • Karaca / 14 Aralık 2024 09:19

    "Türk beklenendir" ifadesi içinde kürd de, laz da,Arap da,boşnağı çerkez vs. de var, çatı olarak Türk milleti olarak anılır, tarif ediliriz ama gerçek bu. Bu gerçeklik içinde bizi bize düşmanlık etmek isteyenler var, 40 yıldır pkk yı destekliyor, kürtleri yanlış yollara sürüklemek istiyorlar ama başaramıyorlar.

    Yanıtla (0) (0)
  • Nuri / 13 Aralık 2024 22:19

    Lozan da kurulacak kurt devleti ileride pazarlik payi olsun ve ic karisiklik hesaplariyla emperyal devletler tarafindan otelenmistir.bolgedeki ulkelerin guclerine gore zamanlamasi beklenmis ve en zayif oldugu donem demekki bizim en zayif donemimiz ak parti ile olan bu doneme denk gelerek start verilmistir irakta kurulan kurt bolgesel suriyede de kurulacaktir maalesef ulkemiz 50 yildir gelismislik seviyesi hala en altin bi tik ustu oldugundan durum vahim

    Yanıtla (2) (0)
  • Galib / 14 Aralık 2024 09:09

    Tam tersi durum var, hayal görmeyin

    Yanıtla (0) (2)
  • H.B. / 13 Aralık 2024 23:38

    Orta doğu öyle 1 hale geldi ki Türk-Kürt kardeşliği önderliğinde yalnız Suriyede değil Irak ve İrandaki Egemen güçler mehzebi bölünmüşlüğe rağmen İslam kardeşliği adına birer parça toprağı gözden çıkararak ortaklaşa yeni 1 Otonom Devlet kurulur. Kürt kardeşliği 100 yıllığına sınanır Siyasi olmayan, Dünyaya bilgi ışığı saçan 1 Halifelik oluşturulur.100 yıl sonra Kürdün dominant olduğu 1 ülkeye evrilir,

    Yanıtla (1) (1)
  • Galib / 14 Aralık 2024 09:08

    Hayal görüyorsunuz, uyanda balığa gidelim

    Yanıtla (0) (0)
  • Kaya / 14 Aralık 2024 00:09

    Biz gücümüzü kendi halkımızdan almalıyız ki ne Amerika’ya ne rusya’ya ne de bir başka güce muhtaç olmayalım. Bunun bir tek yolu var. Demokrasi. Ülke de yaşayan her bireyi ötekileştirmeden birinci sınıf vatandaş kabul etmektir.
    Rusya Suriye de Esat’ı sattı. Ya da zorunda kaldı. Farketmez, sonuç ortada. Olanlardan ders alamazsak başımız belada.

    Yanıtla (0) (0)
  • Bir Dost / 13 Aralık 2024 20:28

    Azinlik diktotoryasi mezhepci Nusayri Esad rejiminin mevslzisini terk etmeyen adeta son Şebbihasi Kandil devrimcisi, laikçi,gerektiğinde Kemalist Merdan'in kanalında "Terör örgütlerinin koruması altında Emevi Caaminde kılınan namaz kabul edilemez" naralari yükseliyor . Merdan birkaç gün önce de ekranlardan "Halep' in intikamı alınacak" diyerek ekranlardan intikam yeminleri ediyordu..Merdan'i meydanlarda görmek isteriz...Öyle ekranlardan intikam falan alınmaz..!

    Yanıtla (0) (2)
  • Matrakçı... / 13 Aralık 2024 22:12

    Gz..Mustafa Kemal Paşa olsa adini kullanan çoğunu kazma sopasıyla kovalardi.!..Bunlar maskeli balo figuran (içlerinde kripto olabilir) elemanlar..!..Tek dertleri sindirim,dolaşım sistemi konforu..Oysa,,,,Adam olan dertinin kalite seviyesi ile ölçülür ve peşine takılan ADAMLARIN KALITESI ile anlaşılır...Bu dünyada herkes için geçerlidir..

    Yanıtla (0) (0)
  • M can / 13 Aralık 2024 20:07

    Türkiye menfi milliyetçilik yüzünden kürt sorununu kürtlerle konuşamazken Abd-israil bu boşluktan faydalanarak projesini dikte ediyor. aah bu inadımız...

    Yanıtla (3) (1)
  • The end / 13 Aralık 2024 19:57

    ESET milyonları ülkesini terk etmek mecburiyetinde bıraktı. Türkiye'de de milyonlar olmasada binler ülkesini ter etti. Fark ney bir anlasam. Yoksa bir gecede terörist mı oldular.

    Yanıtla (0) (0)
  • Ahmett / 13 Aralık 2024 19:21

    Ahmet abe Türkiye kürtlerle kavga edeceğine kürtlerle barışacak bir yol izlese daha iyi olmazmı kürtler türkiyede ayrılma bir derdi yoktur.kürtler eşit yurtaşlık cercevesinde demokratik bir türkiyede yaşamak istiyor inkar edilmesini istemiyor.dilini kulanmak istiyor Kürtlerin yarısı batıda yaşıyor ayrılmak kürtlere daha büyük zarar getirir.ama bırakın türkiyeyi dışardaki kürtlerede duşmandırlar. Sen diyarbakırda ayrı hukuk izmirde ayrı hukuk işlersen seçileni görevden alırsan ,daha çok belini d

    Yanıtla (2) (1)
  • Ramazan / 13 Aralık 2024 12:54

    Rahmetli Abdulmelik Firatin bir sözü vardi Kürtler uzayda bile devlet kurmak isteseler Türkiye karşı çıkar
    işin asli bu Türkiye hiç bir zaman Kürtlerin bir statüye kavuşmasini istemez
    irak Kürdistan bölgesinin referandum döneminde buna hepimiz şahit olduk

    Yanıtla (18) (5)
  • OkurM / 13 Aralık 2024 13:03

    Rusları hesaba katmadan suriyede kimse bir şey yapamadı. Bazı bölgesel aktörler vardır. Amerikaya güvenip onlarla intlasmaya girmek kaybettirir. Amerika gün gelir bölgesel güçle bir olur, diğer zavalliyi beraber hall ederler.

    Türkiye de bölgesel güçtür. Devlet kurmak istiyorsanız onu hesaba katıp onun olurunu alacaksınız.

    Cin olmadan çarpmaya kalkarsanız, İnat ile kafa tutmaya kalkarsanız, sonucundan miziklanmayacaksiniz.

    Yanıtla (5) (0)
  • OkurM / 13 Aralık 2024 18:57

    Şeyh saidin torunu abdulmelik Fırat, çok da haksız değil tabii
    Ne zaman bölge konuşulsa kırmızı çizgimiz kurtler devlet kurmasın.
    Bu işin usturuplu bir yönü yok mu?

    Yanıtla (5) (2)
  • Hüdaverdi / 13 Aralık 2024 09:35

    Türkiye orta vadede pydyle savaşma(şartlar buna zorluyor) ve uzun vadede ise Suriyede Kürtler de dahil her kesimin katılacağı üniter,adil ve hoşgörülü bir devlet yapılanmasına yardım etmesi lazımdır.

    Yanıtla (4) (5)
  • Hüdaverdi / 13 Aralık 2024 12:58

    Atatürkçü-laikçi beyaz Türk olan ateist Celal Şengöre bir vatandaşım olarak gösterdiğim hoşgörüyü sol-sosyalist-darvinist ve benim kanımdan olan Kürtlerden esirgeyecek değildim.Ancak şengör ve pkk arasındaki fark şudur:Şengör kimsenin dinini,ırkını ve demografisini zorla silahla değiştirme ve bölücülük yapma durumdan uzak iken pkk o saydığım bütün olumsuz örnekleri üzerinde toplamaktadır.Bu yüzden güvenmiyoruz.

    Yanıtla (9) (1)
  • Matrakçı... / 13 Aralık 2024 18:56

    Türküye Cumhuriyetinin lehinedir Suriyede bağımsız uniter devlet olması ve orada yaşayan Herkesin kendi hür ve özgür iradesi ile var olması..orada ne isid ne de Arab vb baskıcı bağnaz bir oluşum olması bizi memnun etmez..Herkes huzur,guven ve konfor içinde yaşamalı..Hedef budur. Allah Doğruların Yardımcısıdır..fitne,fesadcilarin değil..

    Yanıtla (2) (0)
  • OkurM / 13 Aralık 2024 00:52

    Kurtler konusunda devlete hakim olan çevrelerin aşağılayıcı bakışı devam ediyor gibi. Eskiden kurtler bunu tolere edebiliyordu. Çünkü devlet dindar Türk kardeşlerine de aynı şeyi yapıyordu. Camide, tekkede, dernekte, vakıfta hatta ocakta hep kardeştik.
    Ama şimdi dindar kitleler akp ile beraber, askeri operasyonları övmek ve kurtlere karşı bazı girişimlere tezahürat yapmakta sınır tanımaz oldu.
    Hiç olmadığı kadar halk düzeyinde soğukluk büyüyor.
    Buna tedbir düşünülmeli

    Yanıtla (30) (8)
  • Karar Okuru / 13 Aralık 2024 13:05

    Almanya'dan öyle mi görünüyor? En son Türkiye'ye ne zaman geldin? Bölgeye kaç defa gittin. Yoksa hariçten gazel mi okuyorsun?

    Yanıtla (7) (3)
  • OkurM / 13 Aralık 2024 18:54

    Etrafındaki arkadaslarin sosyal medya paylaşımlarına bak yeterli.
    Bu konu ciddi.
    Ülkenin geleceğini düşünen kurumlar ve kuruluşlar bu konuda uzun vadeli bir şeyler yapmalı.
    Toplum mühendisliği sadece seçmen keklemek için kullanılmaz.

    Yanıtla (2) (2)
  • tuzcu / 13 Aralık 2024 15:22

    Kürtlere karşı dediğiniz, bazı girişimler neler?

    Yanıtla (3) (0)
  • Matrakçı... / 13 Aralık 2024 16:02

    Biz hala Tekke'de,,bakkalda,çarşıda, pazarda HEP BERABERIZ..Muhtesem insanlar tanıyoruz..Cani,, Canim,,kanı,kanımız gibi..hemde hiç olmadığı kadar..!..icpolitika gözlüğü takmayip,,,ve holigani değiliz onun icin NET GORUYORUZ....fitne,fesad ile kendi çıkar,mesgul olanlar anlamaz tabi...

    Yanıtla (3) (1)
  • OkurM / 13 Aralık 2024 18:55

    İnşallah öyledir diyeceğim ama, görünen farklı...
    Sorumlu vicdanlı insanlar gün gün azalıyor

    Yanıtla (1) (0)
  • Hasan Erzincan / 13 Aralık 2024 15:43

    Kürt’lerin Türklerle 1000 yılı bulan tarihsel ilişkisi talihsiz Kürt tarihidir. Malazgirt öncesinde başlayan Türkleri destekleme yanında yer alma hali. 1. Cihan harbinde tüm Arapların İngiliz saflarına geçip cetvelle çizilmiş sınırları olan devletleri oldu. Kürt’ler İngiliz’e göz açtırmadı. Elinden geleni gelmeyeni yaptı. Kurtuluş savaşında yerini aldı. Peki Kürt’ler ne aldı. Fevzi çakmak ın anılarını okuyunca görüyoruz. İçeriyi bırakalım dışarıda da tutum bu.HTŞ muhattap sdg niye değil

    Yanıtla (9) (6)
  • Alp Demir / 13 Aralık 2024 16:01

    Hasan Erzincan, sizi duyan da Türklerin bütün bu bin yıllık işleri sadece kürtlerle yaptığını sanacak. Oysa, bütün orta asya ülkeleri, çerkesler, abazalar, lazlar, araplar, kısacası müslüman olanların tamamı bu işte beraber idiler. Kurtuluş savaşında ruslar bile destek verdi. Onlar ne aldı ? Ya da ne kaybetti ? Onların kaybetmediğini kürtler niye kaybetmiş oluyor ? Eğer mesele statü ise, çerkezler, araplar, abazalar, gürcüler, lazlar da aynı statüyü hak ediyor.

    Yanıtla (5) (4)
  • Karar Okuru / 13 Aralık 2024 16:04

    Nasill talihsiz tarih imiş o.? Haçlı Savaşları ile tüm Ortadoğu tıpkı İspanya Endülüsü gibi yok olmadı ise kimim sayesinde bir düşün derim. Şafi Sünni Kürtler için Alevi Turkmenden yüz çevrildi. Güneydoğu Türkmenden boşaltıldı. Uzun Hasan'ın başkenti Diyarbakır unutma. Daha 1915 de Ermeni tehciri Kürtleri korumak adına da yapıldı. Ermeniler tehcir edildi. Kürtler Ermeni yerleşimlerine kuruldu, Türkiye de dünyaya soykırımcı ilan edildi. Tarihi doğru okuyun.

    Yanıtla (7) (3)
  • Matrakçı... / 13 Aralık 2024 18:38

    Anlamazlar ki..!....Yavuzun,Fatihin Türkmenleri Anadoludan sürüp,çıkarıp ZAGROS DAGLARI çevresinden Safi mezhebi Kürtleri Anadoluda iskan edildiğini..Haçlılara o zaman ve bu zaman Turk Milleti set olmasa idi bugün başka şey konuşur olurlardı..

    Yanıtla (1) (0)
  • Alp Demir / 13 Aralık 2024 16:56

    Evet karar okuru aynen dediğin gibidir. Yavuz Sultan Selim zamanında bir kürt aşiret ağası, bir ermeni kızını kaçırıp tecavüz etmiş, bunun üzerine ermeniler Sultan Selim'e müracaat etmiştir. Selim iki arada kalmış, maalesef siyasi ve dini nedenlerle Kürt tarafına taviz vermiş ve bunun üzerine Ermenilerin devlete olan güveni çökmüş ve sonunda da ayaklanmışlardır.

    Yanıtla (0) (2)
  • Dokuzuncu köy / 13 Aralık 2024 18:06

    Dağdan gelip bağdakini kovmak buna derler işte, Selahaddin Eyubi baş tacı ama onun syundan gelenler terörist, işid barbarları ezidi kadınlarını pazarda köle diye satar onlar ehli Müslüman, kürtler insanlığın onurunu korumak için barbarlarla mücadele ettiği için terörist öyle mi? Suriyeli kürdün hiç bir halk ike sorunu yok sadece ülkemizin besleyip kürtlere saldırdığı çeteler, yağmacılar ve ırz düşmanlarından oradaki halkları korumak için mücadele ediyorlar.

    Yanıtla (6) (2)
  • Murat / 13 Aralık 2024 16:43

    “Amerika 2003 ten beri Ortadoğu, da başarısız oldu

    Orta Doğu'daki durumun düzeleceğine dair asla umutsuzluğa kapılmıyorum.”
    Meşhur Fukuyama.

    Yanıtla (0) (0)
  • OOZDEN / 13 Aralık 2024 16:05

    Suriyede terör problemi, pkk problemi var.

    Yanıtla (3) (1)
  • Ensar / 13 Aralık 2024 13:48

    PKK/DEM, aileyi devletten sonra en gerici kurum olarak niteler. Şimdi düşün Kürt kardeşim! Aile yok. lgbt, eşcinsellik, her türlü sapkınlık serbest. Baba, otoriteyi temsil ettiği için baba yok. Devlet zaten gericiliğin başıydı. Devlet yok, insan insan için huzurun ve mutluluğun, güvenin kaynağı olan aile yok. Anne baba sevgisi, kardeş sevgisi yok. Din zaten hiç yok. Ahiret yok. Hesap günü yok. Böyle bir zihniyetin hakimiyeti altında yaşamak ister misin?

    Yanıtla (5) (25)
  • Ahmet / 13 Aralık 2024 14:58

    He kardesim he, herkes cok kötü ama siz süten cikmis ak kasiksiniz, siz Allah'in nurundan yaratilmis gelmis gecmis tüm zamanlarin en mükenmel toplumusunuz, yalan yanlis seyler sizin yaninizdan bile gecmez.

    Yanıtla (17) (3)
  • Karar Okuru / 13 Aralık 2024 15:41

    Yaşamak isteyen 4 kişi varmış saat 15.40 itibariyle. Evet bu zehri gönüllü içenler var demek ki.

    Yanıtla (2) (1)
  • Okur / 13 Aralık 2024 13:41

    "HTŞ ve SMO mensupları cahil çocuklar. Onlar hiç bir şeyden anlamazlar. Devlet kuramazlar, muhakkak dışarıdan birileri gidip yardım etmeliler." Diyenlerin hiçbiri cepheye gitmedi. Suriye'de yaşamadı. Ama koltuklarından savaş-barış tesis etme, güvenlik sağlama, devlet kurma uzmanı kesildiler. İnanıyorum ki, cephede kurşunların üstüne kahramanca giden o yiğitler en az akıl hocalığına soyunanlar kadar akıllılar ve her anlaşmalarını kuracakları devletin çıkarlarına göre yapacaklardır.

    Yanıtla (3) (3)
  • Akif / 13 Aralık 2024 15:22

    Yapacakları hiç bir anlaşmayı o cephede savaşan cesur kahramanlara sormayacaklar. Onlar anlaşmayı yapanlar için anlaşma şartlarının sağlayan birer araç durumundalar.

    Yanıtla (1) (0)
  • Ensar / 13 Aralık 2024 13:44

    Bak Kürt Kardeşim! PKK/DEM sana gelip diyor ki, şu kadar Kürt var, neden bizim devletimiz olmasın? Ama öbür yandan diyor ki, devlet gericiliktir. Ve yine sosyalist zihniyet devleti ortadan kaldırılması gereken bir bir yapı olarak görür. Peki devlet gericilikse, ortadan kaldırılması gerekiyorsa niye devlet kurma peşindesiniz? diye sorun kendilerine.

    Yanıtla (6) (13)
  • Hüdaverdi / 13 Aralık 2024 09:28

    Türkiye Devleti ve milletiyle Kürt varlığı ve kültüründen zerre kadar rahatsız olmadığı,aksine son zamanlarda daha çok yeşeren hoşgörü ortamı Kürtlere ayrı bir statü falan tanımaya fırsat ve imkan vermiyor.Ypg-Pkk-Pyd-Deme bakış silahla etrafındaki herkesi tehdit eden ve başkasının varlığına tahammül göstermeyen tavrı ve stratejisi nedeniyle hoşgörüyle yaklaşımı zorlaştırıyor.Diğer Kürtler sözgelimi Hüda Par-Hak par,Kdp,Enks vs ise bütün ortadoğu halklarına hoşgörü ve kardeşlik esasıyla bakıyor.

    Yanıtla (6) (12)
  • Acun / 13 Aralık 2024 11:40

    HÜDAPAR mı dedin?
    Ona insanları sempati ile mi bakıyor ?
    Korkutma beni ?

    Yanıtla (8) (6)
  • Hüdaverdi / 13 Aralık 2024 13:14

    Korktuğunu zannetmiyorum.Amaç hedef saptırmak olabilir.Bütün ortadoğu halkları müslümandır ve biz de müslüman ve İslam hukukunu bilen insanlar olduğumuz için etrafımızdaki insanlara hoşgörülü davranıyoruz.Bundan daha doğal ne olabilir.Ayrıca dinsiz ama kendi tenimizden olan insanlara da dinimiz dinde zorlama yoktur diye tavsiyede bulunarak karışmamayı emretmiştir.Anlaşılmayacak ne var bunda?

    Yanıtla (6) (6)
  • Van kedisi / 13 Aralık 2024 00:55

    Mesele basit: Türkiye Suriye Türkmenleri için ne istiyorsa Kürtler için de onu istemeli.

    Yanıtla (43) (7)
  • Bir Dost / 13 Aralık 2024 07:37

    Meselenin çözümü basit..Türkmenler; Türk devletine hangi duygularla nasil yaklaşıyorsa; Suriye'deki Kürtler de aynı şekilde yaklaşırlarsa dedigin olur ve sorun zaten kendiliğinden çözülür..

    Yanıtla (14) (17)
  • Van kedisi / 13 Aralık 2024 10:18

    Öyle olmasa 1. Dünya Savaşı'nda şartlar çok uygun olduğu hâlde niye ayrılmadılar? Osmanlı topraklarından yüze yakın devlet ayrıldı. Senin gibiler hem duygu hem yapı bakımından Türkmenleştirmeyi çözüm sanıyor. Bunlar yüz yıl önce denendi, ters tepti.

    Yanıtla (10) (10)
  • esma / 13 Aralık 2024 10:38

    o da bizim beceriksizliğimiz. kürtlerin yüzü bize dönükken nasıl başka yere dönmek zorunda kaldılar. on yıl sonra bu meseller konuşulduğunda ihmali olanlar tek tek görülecek

    Yanıtla (5) (1)
  • Can / 13 Aralık 2024 10:41

    Kürtler Türkiyeye Türkmenlerden milyon defa daha Türkiye’ye bağlıdırlar. Surun kürtler değil, sorun senin Kürtlere olan nefretindir 

    Yanıtla (11) (4)
  • yorgun / 13 Aralık 2024 11:22

    Sn. Bir Dost doğru söylüyorsunuz.
    Önce Suriye’deki Kürtleri YPG-PYD den, pkk dan, Türkiye deki kürt kardeşlerimizi de pkk ve dem den kurtarmalıtız, bu siyasi parti ve bu terör örgütleri kürtleri uçurumlara sürüklüyor, baş destekçi abd, israil.

    Yanıtla (3) (5)
  • Musto / 13 Aralık 2024 11:41

    Biraz da Eğri oturalım doğru konuşalım. Doğu ve Güneydoğu'da Müslüman halk ile yaşayan Ermeniler keldani'ler Süryaniler.Hristiyan, Bulgarlar Yunanlılar gibi devlet kurmaya kalktılar. sultanHamit'in Kürtlerden, Araplardan Terekemeden çerkezlerden oluşan, Hamidiye alayları bunların sindirdi. Araziler çoğunlukla Kürtlere kaldı. 1,savaşta yine Türklerin yardımıyla Ermeniler bu topraklardan atıldı.Kürtler yapayalnız kaldı. İnönü'nün şark raporunda anlattığı gibi sıra Türklere geldi.

    Yanıtla (5) (1)
  • Bir Dost / 13 Aralık 2024 12:05

    Yok kardeşim.. Mesele Turkmenleştirmek değil.. Mesele ön yargilardan uzak; düşmanlık beslemeden kardeşlik hukukumuza inanmak ve ona gore davranmaktır.. Bu ülkenin en büyük irkçılari ve faşistleri; karşı tarafı bu argümanlarla suclayanlardir..Kürtlerin en buyuk devleti Türkiye Cumhuriyeti devletidir.. Kürt kardeşlerimizin en büyük ordusu Türk ordusudur..

    Yanıtla (6) (2)
  • OkurM / 13 Aralık 2024 13:00

    Ermeni ceteciler en fazla Kürt köylerine zarar verdi. Birbirlerinin ezeli düşmanı idiler aynı topraklarda. Kürt köylerini korumak için ermeni tehciri yapıldı desek çok da yanlış olmaz.

    Yanıtla (2) (3)
  • Felix Shancez / 13 Aralık 2024 13:27

    Kürtler niye Türkmenler gibi düşünsün. Bu kafa "ırkçı kafa"..

    Yanıtla (6) (7)
  • tuzcu / 13 Aralık 2024 20:33

    Kürtler nasıl düşünüyor, cevap verebilirm isiniz.

    Yanıtla (0) (0)
  • Matrakçı... / 13 Aralık 2024 13:03

    00:55 ...Bu Vatanda sevinç ve üzüntüyü ortak kaderimiz diye bakanla hiçbir ayrı,gayrilik olmaz isterse ABORJIN olsun..Ama lafta kardeşlik pratikte fitne,fesad ile siyonistlerle vd kanki olmaya KESINLIKLE KARŞIYIZ...Çünkü komşumuz olan Kürt, Cerkez,Gürcü, Laz,Zaza,Arab,Boşnak,Arnavut vd geleceği TEHLIKEDE DEMEKTİR....kimsenin tavuğunda gözümüz yok..Suriyede SIYASI BİRLİK şart...Medeni yaşam ve huzur, refah böyle sağlanır..pkk gölgesi altında maraba olmaz oradaki tüm Halk...

    Yanıtla (2) (1)
  • Fettah / 13 Aralık 2024 12:51

    IŞİD'e karşı binlerce kayıp vermiş bir yapının bedavadan orayı terk etmesi kolay gibi gelmeyecek

    Yanıtla (5) (0)
  • Okur / 13 Aralık 2024 12:22

    İyi de Ahmet hocam, Suriye’deki Kürt nüfusun temsiliyetini hangi yolla meşru görecek Türkiye cumhuriyeti devleti. Dışarıdan PYD/SDG, oranın Kürtlerini temsil etmiyor demek gerçeklikten uzak olduğu gibi, bunu o tarafla müzakere etmekten de kaçıyor ve hiçbir öneride de bulunmuyor devletimiz. Ama bu temsiliyeti varlığı olmazsa olmaz bir gereklilik. Karşıyız onlar terörist demekten öte somut ve ayakları basan bir yaklaşamaz olmayacak mı?
    Bu önyargı ve inat Türkiye’yi bölgedeki avantajlı pozisyonunu

    Yanıtla (4) (0)
  • Okur / 13 Aralık 2024 12:04

    ‘Siyasi boyut olarak YPG 2003’te, silahlı yapı olarak PYD ise 2011’de kurulmuş. Yani 20 yıllık bir yapılanmadan söz ediyoruz.‘. Dünyaya şekil veren, kendisinden habersiz ortadoğu da yaprak kımıldamayan iktidarımız döneminde!

    Yanıtla (0) (0)
  • serçe / 13 Aralık 2024 11:53

    Fidan
    Suriye'deki istikrarın bir an önce sağlanması, terörizmin yer bulmaması, IŞİD'in PKK'nın orada hakim olmaması önceliklerimiz arasında." ifadelerini kullandı.
    Harika. Karar gazetesindeki haber bu.
    Peki Bilinken ne demiş asıl orası önemli.
    Orayı öğrenemiyoruz.
    Fidanı zaten biliyoruz.
    Bilmediğimiz ABD ne diyor ne yapacak asıl önemli olan karar verici o.
    Neden öğrenemiyoruz hiç bir gazete gazeteci sormuyor?
    Kendi kendimize propaganda yapmak bir işe yarıyor mu.

    Yanıtla (4) (0)
  • karar okuru / 13 Aralık 2024 11:52

    Hesapsız, kitapsız, kapalı kapılar arkasında verilen sözler. elbette bir karşılığı olacaktı. oyundan çıkıyorum demek için çok geç. bu konu 'çekiç güç' yapılanması ile başladı adım adım buraya geldi. gel gör ki, bazı şaşkın yorumcular CeHaPe yi sorumlu tutacak kadar tozutuyorlar.

    Yanıtla (1) (0)
  • recep çetin / 13 Aralık 2024 11:43

    Eğri oturup,doğru konuşalım.SDG,YPG,PYD adı her neyse...seküler karakterli kürt değilde, cihatçı,selefi,İslamcı vb.karakterli kürtler olsalardı bunların hiçbirini konuşmazdık.Bkz: Hüda-Par ın Cumhur İttifakına eklenmesi.

    Yanıtla (6) (0)
  • Özgür / 13 Aralık 2024 11:37

    Tehdit değerlendirmesi, “Kürt varlığı”ndan değilmiş..!!Hep bir bahane, bir tehdit ve bir suçlu arayışı..Selahattin Demirtaş gibi bir siyasetçi cezaevinde niye tutuluyor,,mesela bir defa da yolsuzluk, hırsızlık yapan iç anadolu veya karadenizde bir belediyeye kayyum atayın da görelim..

    Yanıtla (6) (1)
  • Hüdaverdi / 13 Aralık 2024 09:33

    Ypg-Pyd-Pkknın eline yönetim fırsatı geçtiğinde ne yapacaklarının cevabı Suriyede Arap ve Türkmen halklarına karşı gösterdiği yönetim anlayışında gizlidir.Girdiği her yere kendi rengini dayatan ve hatta Araplara ait yazı tabelalarına bile tahammül edemeyen ve Araplara ait mülklere dahi el koyan bir anlayış vardı.Hal böyle iken Türkiyenin tavrı hoşgörülü olmayana hoşgörü göstermeme tavrı olacaktır.

    Yanıtla (9) (9)
  • Takipci / 13 Aralık 2024 10:20

    Maalesef ABD kontrolunda ETNIK TEMIZLIK yapildi, yapilmaya devam ediyor...

    Yanıtla (6) (4)
  • özkan / 13 Aralık 2024 10:36

    afrin gibi mi? 2011 de yüzde doksanı kürt olan şehirde eğitim sadece arapça ve türkçe veriliyor. kürt oranını yüzde otuza düşürdüler.

    Yanıtla (7) (4)
  • Cemil / 13 Aralık 2024 11:33

    Arap ve Türkmenlerin en özgür yasadigi yerler YPG'nin yönetimindeki yerler oldugunu tüm Dünya örnek olarak görüyorken, Türkiye'de farkli görülmesi ilginc.

    Yanıtla (6) (4)
  • Karar okuru / 13 Aralık 2024 11:19

    Kadim halklar yok hukmundedir !! Ozde... tarih, biz Orta Asyadan geldigimiz andan baslar !! Ermeniler, Rumlar, Museviler, Suryaniler ve baskalari, basariyla etkisiz hale.. getirilmislerdir..... Allahin yardimiyla... Kurtleri de, ayni akibet bekliyor !! Talkan ve Curcanda hosgoru...ve diyalog- istisare..cercevesinde, dinimizi degistirmek, yeni fetihler.. icin, cok kritik bir donum noktasiydi !

    Yanıtla (2) (1)
  • yorgun / 13 Aralık 2024 11:16

    Evet, Suriye Demokratik Güçleri (SDG) çatısı altında bulunuyor, SDG yapısı içinde Araplar da var, ama baskın gücü YPG-PYD oluşturuyor. Amerikan koruması da YPG-PYD etrafındaki Kürt oluşumu üzerinde.

    Suriyede Amerika YPG-PYD yi destekliyor, israil, abd pkk yı, ayrıca israil pkk lılara vatandaşlık veriyor, Dem de pkk yı destekliyor, bunun neresinde iyi niyet var.

    Yanıtla (1) (2)
  • yorgun / 13 Aralık 2024 11:07

    İslâm ülkeleri, Türkiye dahil, epeyce bir zamandır kendi göbeğini kendi kesme dirayetini gösteremiyor. Coğrafyamızın perişanlığı bundan… Çok çok doğru.

    Yanıtla (3) (0)
  • Ali Efe / 13 Aralık 2024 10:59

    Men dakika dukka. Bu sözü çok duyduk büyüklerimizden.
    29 Ekim Cumhuriyet Bayramında bando mızıka Kürt Güçleri Türk Topraklarından geçip Suriyeye girdi mi ?
    Kuzey Irak Yönetiminin kovaladığı PKK o güçlerin içinde vardı.
    Şimdi adı kobaninplan şahıs Salih Müslim in Türkiye tarafından desteklendi mi ?
    Neyin mücadelesi hocam.
    Kendim ettim kendim buldum gül gibi sarardim soldum eyvah. Şarkıydı gerçek oldu.

    Yanıtla (1) (0)
  • yorgun / 13 Aralık 2024 10:49

    Tehdit değerlendirmesi, “Kürt varlığı”ndan değil, Türkiye bunu defaatle açıklamış durumda. “Tehdit değerlendidrmesi” PYD-YPG’nin PKK ile irtibatından kaynaklanıyor.

    ÇOK ÇOK DOĞRU.
    Kürtlerle sorun olmaz, olamaz, kürtlerin olması sorun teşkil etmez, etmiyor ki problem çıksın.
    Kürtler üzerinden sadece "kürt sorunu var" algısı oluşturuluyor ve üretiliyor.

    Yanıtla (1) (2)
  • Musto / 13 Aralık 2024 10:47

    Cepleri, yeşil dolarla dolu Adamın biri kahveye girer. Ensesi kalın Kabadayı tipli birisi gözüne çarpar. Ortalıkta dolaşan çelimsiz birini yanına çağırır, şu adamın ensesine bir tokat atarsan sana 100 dolar veririm. Adam 1 dolara Bakar Bir de adama dayanamaz gider bir tokat atar,Pardon der.100 dolar alır. Adam tekrar tokat atarsan 200 dolar vereceğim der. 200 doların cazibesine dayanamaz her şeyi göze alır gider bir tokat daha Akşeder. Sen de ense.. Onun da cebinde yeşil dolarlar var...

    Yanıtla (2) (0)
  • Hamit aydın / 13 Aralık 2024 10:43

    Türkiyeyi yöneten akıl mi artık akılsızlık mi diyelim Kürt meselesinde dünyaya küresel güçlere öyle şeyler yasattiki şimdiye kadar olan bitene dışardan sağlıklı bir şekilde bakan herkes görecektir.turkiye Kürtlere kaybettirdiginin iki misli kaybediyor.irkciik öyle bir zehirki yüz yıl önce Türklere zerk edildi.bu hastalıklı hal tedavi edilmediği müddetçe Kürtlerde Türklerde kaybetmeye devam edecektir.

    Yanıtla (2) (2)
  • özkan / 13 Aralık 2024 10:35

    maalesef Türkiye yüzyıldır kürt meselesinde adalet ve hakaniyet ile hareket etmiyor. bunu hayatın her tarafında görmek mümkün. aynısını ırak kürtlerine de yaptı. mesle örgüt değil, kürtleri statüsüz bırakma.

    Yanıtla (3) (1)
  • Can / 13 Aralık 2024 10:31

    Şunu unutmayalım, nasıl ki Türkiye’nin tamamı tek başına AKP’de, MHP’den, veyahut CHP’den oluşmuyorsa Suriye Kürtlerin tamamı PKK’dan oluşmuyor. 

    Yanıtla (0) (1)
  • Abdurrahman Zeynal / 13 Aralık 2024 10:30

    13 yıldır Kürtlerin devletleşmesi için her yolu açacaksın.. Şimdi şikayet edeceksin.. Bu ne yaman çelişki... Peki Suriyenin ikinci büyük etnik gurubunu oluşturan Türkmenler ne olacak...? Yok mu sayılacaklar...?

    Yanıtla (1) (3)
  • Serçe / 13 Aralık 2024 10:29

    Suriye'de kürt devleti kuruluyor.

    ABD korumasında

    HŞT ye bağlı federasyon mu olur

    Bağımsız mı olur göreceğiz.

    Erdoğan'ın önleme gücü yok.

    Yanıtla (5) (0)
  • Ensar / 13 Aralık 2024 08:58

    Şunu bil ki Allah, İsrail'i, ABD'yi, Sisi'yi ve tüm zalimleri cezalandırmak istiyor. Ama bunu senin elinle yapmak istiyor. Ödül büyük. Sonsuz merhamet sahibi Rabbin o ödülü almanı istiyor. Sonsuz kurtuluşa ermemizi istiyor. Şimdi tövbe zamanı. Şimdi 'Bismillah' deyip yeniden işe başlama zamanı.

    Yanıtla (3) (7)
  • Takipci / 13 Aralık 2024 10:23

    Diyanet Isleri Meali, Bakara117: O, gökleri ve yeri örneksiz yaratandır. Bir işe hükmetti mi ona sadece “ol” der, o da hemen oluverir.

    Yanıtla (0) (0)
  • K.OKURU / 13 Aralık 2024 10:21

    k.okuru: Kürt meselesi diye Bağcıyı dövmek mi.

    Yanıtla (1) (1)
  • Burhan altunli / 13 Aralık 2024 08:09

    Suriye'de sorun Kürt değil YPG,PYD dir söylemi hiç doğru değil .Mesele tamı tamı Kürt meselesi olduğu dünya alemde biliyor.Eğer mesele Kürt meselesi değil ise Turkiye ta Mısır'da bile verilmek istenen özel Kürtçe eğitimine bile müdahale etmezdi.Turkiyede kürdofobik öyle hakimki bütün siyaseti belirliyor.

    Yanıtla (27) (3)
  • Okur / 13 Aralık 2024 10:09

    Sayın Cumhurbaşkanı'nın da Kuzey Irak için "Orada yanlış yaptık" gibi açıklamalar yapması dediğinizi doğrulamaktadır. yalnış dediklerine göre, yarın fırsat doğsa o yanlışı düzelteceklerdir. Mesele bundan ibaret. gerisi bahanedir.

    Yanıtla (5) (1)
  • Muhtar / 13 Aralık 2024 09:34

    Hep bir kürt sorunu. Suriye de Arap, Türkmen, ermeni, sunni, Şii, nusayri, dürzü bunların sorunları ne olacak. Ya hepsine bir devlet kurdurtalım yada iç savaş cıkıp bir birini yoketsinler yada demokrasi içinde hep birlikte huzur içinde ülkenin kaynaklarından faydalanarak kardeşce yaşasınlar

    Yanıtla (4) (5)
  • Yunus / 13 Aralık 2024 09:27

    İsrail Şam'a kadar Suriye'nin güneyini işgal edip şehirlerde hükümet binalarına bayrak dikti, ama hala bu devrim acaba İsrail'e mi yarayacak diye sorup Müslümanlar'ın başına gelen bu işgal felaketini sulandırmaya hatta millete unutturmaya çalışanlar var

    Yanıtla (7) (1)
  • Abbas / 13 Aralık 2024 02:17

    Kürtler din kardeşimiz gönül kardeşimiz ve kader kardeşimiz dır. Kaderleri ABD ye İsrail e PKK ya teslim edilmeyecek kadar önemlidir. Bu sınır bize dar geliyor sıkıntı zaten budur. Zaman Kürtler le yeni sınırlar çizme zamanıdır..

    Yanıtla (4) (5)
  • Vicdan sahibi / 13 Aralık 2024 09:04

    Hee he, bu sınırları hallettin de başka sınırlar kaldı!? Allah Aşkına, kaldırın başınızı medeni Dünyaya bir bakın, bu bataklıkta son 60 Yıl neden tepiniyoruz diye bir sorgulayın insanlık onuru adına!..

    Yanıtla (6) (2)
  • Ensar / 13 Aralık 2024 08:55

    Sen siyasetçi, çalmayacaksın, ihaleleri peşkeş çekmeyeceksin, israfa son vereceksin. Sen işadamı, esnaf vs: Vergi kaçırmayacaksın. Sen vatandaş! İşten kaytarmayı, hile hurda çevirmeyi marifet saymayacaksın. Çalışacaksın. Bir yandan tedbirlerini alırken, maddi hazırlık yaparken diğer yandan uhrevi dünyanı düzelteceksin. 'Bu yaşadığım hayat, Müslümanca hayat değildir' diyeceksin. İslam'ın hükümlerini işine gelince uygulayıp işine gelmeyenleri uygulamama keyfiliğine son vereceksin.

    Yanıtla (6) (2)
  • Ensar / 13 Aralık 2024 08:50

    Yapacağın şey bir yandan tüm gücünle silah sanayisini hızla geliştirmek, ekonomini düzeltmek ve savaş hazırlıklarını tamamlamaktır. Ama savaş uzak olmayan bir zamanda olacağı için sen silah gücü olarak onlara yetişemezsin. Sana iman gücü lazım. Ne yapacaksın? Allah'ın ipine sımsıkı sarılacaksın. Allah'tan başka kurtarıcı olmadığını bileceksin. Sahte kurtarıcıları terk edeceksin. Allah'tan başka hükmedicinin olmadığını, O'nun tek hüküm sahibi olduğuna iman edeceksin.

    Yanıtla (3) (8)
  • Ensar / 13 Aralık 2024 08:42

    ‘Saddam zalimdi ama ondan sonra Irak darmaduman oldu.' 'Kaddafi Zalimdi ama ondan sonra ülke perişan oldu insanlar daha çok acı çekti.' 'Esed zalimdi, devrildi ama sonrasında ne olacak? Bu iş İsrail'e yarayacak' diyenler var. Evet, Saddam, Kaddafi, Esed zalimdi ve yaptıkları zulümlerin karşılığı olarak Allah onları cezalandırdı. İsrail'e yarayabilir diye Esed diktatörü yerinde kalsaydı, işkencelerine zalimliklerine devam mı etseydi?

    Yanıtla (3) (2)
  • YD / 13 Aralık 2024 08:33

    "Yanlış çok, yanlışı tenkid etmek de kolay... Ancak bir doğruyu öğretmek, bin tane yanlışın yanlış olduğunu sayıp dökmekten daha hayırlıdır."
    F GEMUHLUOĞLU

    Yanıtla (2) (0)
  • hateml / 13 Aralık 2024 08:15

    herşeyden önce türkiye bu kürt fobisinden kurtulması lazım..bu sorun hep önünde engel.uluslararası ilişkilerde,sosyal ve ekonomik kalkınmada herşeyde engel.bu kadar negatif alıngalığa gerek yok..önce kendi kürtlerinle anlaş sonra komşu kürtlerle.. ne demişler: ya ver kurtul veya vur kurtul.yoksa orta yol

    Yanıtla (7) (1)
  • Koloğlu / 13 Aralık 2024 05:53

    Bölge de Şii Sünni kavgası var galibi olmayan mağlubu İslâm âleminin olduğu bir kavga asırlardır bitmeyen kavga. Kazanan İsrail olacak

    Yanıtla (5) (0)
  • karar okuru - ... / 13 Aralık 2024 04:31

    1 mart tezkeresinde amerikaya söz verip sözünde durmamak büyük yanlıştı. hiç söz verilmemeli, sebebi diplomatik lisanla açıklanmalıydı. ardından türkiyedeki üsleri kapatılmamalı, iç politika uğruna ey amerika diye hava atılmamalıydı. şimdi yaşadıklarımız o zamanda yapılan yanlışların sonucudur.

    Yanıtla (4) (2)
  • Atran / 13 Aralık 2024 04:24

    Biliyoruz efendi, biliyoruz. Türklerin derdi Kürtler. O dediklerin işin bahanesi. Ama artık Kürtler de yalanlarınıza doymuş ve Türklerin kendilerini çiğ çiğ yemek istediğini , her zamanki Türk vahşeti, artık farkında. Hiç lafı buraya oraya kıvırmayın. Niyetiniz belli. Tarihinizi biliyoruz çünkü

    Yanıtla (12) (5)
  • HAYRETI MUCIP / 13 Aralık 2024 00:21

    Türkiye, kendi ülkesinde bulunan Kürtlerle olan sorunlarını halledebilmis değil ki Suriyedekileri halletsin !
    Son kırk senedir bütün gücüyle silahlı mücadele yürütüyor ama işte hala sorunun üstesinden gelemedi , bu yanlış yolda acaba bir kırk sene daha mı tepinip duracağız!
    Bu gerçek ne zaman görülecek , kim görecek , hiç belli değil!

    Yanıtla (25) (7)
  • Tosyalı / 13 Aralık 2024 00:37

    Doğru yol nedir, elinde silah olanla silahlı mücadele etmemek mi gerekir? Sizin doğru yol öneriniz nedir mesela?

    Yanıtla (11) (6)
  • Mehmet yüksel / 13 Aralık 2024 04:20

    Her elinde silah olanla mücadele etmek mecburiyise Arap, fars, her milletin elinde silah var neden onlarla mucadele etmiyorsunuz?

    Yanıtla (6) (1)
  • HAYRETI MUCIP / 13 Aralık 2024 10:53

    Benim burada vurgulamak istediğim şu; ondan öncesi ve son kırk senedir silahlı mücadele yürütülüyor, bir sonuç alınamadı , o halde başka bir yol bulmak gerekir , onu da devlet düşünecek ve bulacak !

    Yanıtla (2) (1)
  • Ayak Takımı / 13 Aralık 2024 03:39

    Öteki taraf da elinde silahla 40 yıldır dağda dolanıyor, sorunun üstesinden gelebildi mi.

    Yanıtla (2) (0)
  • Turgay / 13 Aralık 2024 03:02

    Suriye de olan biteni kendi sorunumuz olarak gormenin buyuk riski baskalarinin karisabildigi bir sorunumuza donusmesi, bu da bir tur tuzak. Kazancli cikmak biraz kumarda kazancli cikmak gibi. Aslinda imkansiz, muhim olan icimizde sorunu cozebilmekti uluslararasi bir sorun olmadan. Herkesin karistigi bir durum cok tehlikeli.

    Yanıtla (2) (0)
  • Demokrat hukukçu / 13 Aralık 2024 02:30

    Tek çare daha güçlü bir Türkiye olmak.Onun yolu da tam demokrasi, birlik ve beraberlik, bilimsel ve adaletli yönetim, fedakarlık, tasarruf ve çok çalışmaktan geçiyor. Güçlü bir ekonomi ve askeriyeye sahip kurumsalliğı oturtmuş, akıllı bir yönetim sergileyen bir Türkiye olursak her sorunumuz çözülür. Bu da RTE'ye bağlı. O ne derse o oluyor çünkü.

    Yanıtla (2) (0)
  • Abdullah Ünsal Keçebaş. / 13 Aralık 2024 02:08

    Kuzey Sûriye'de fiilî bir durum var 5-6 yıldır. Orda amerika ve batılıların özellikle Fransa'nın nezaretinde ișleyen, yürüyen bir devlet yapısı var sadece ilan edilmedi. Bu oturmuş ve yerleșmiș yapıyı ki belediyeler, kaymakamlıklar, valilikler, ordu, eğitim, hastaneler, adliye binaları, bir devlette olması gereken bütün birimler var. Bunun eğitimine ve ișleyișine 5-6 yıldır 5 000 Fransız özel kuvvetleri nezaret ediyor.

    Yanıtla (1) (0)
  • Muhalif / 13 Aralık 2024 01:31

    Sorunlarımızı kendimiz çözmesek ABD- BATI gelip kendilerinin istediği gibi çözmeye çalışır ve biz de bön bön bakarız.

    Yanıtla (15) (2)
  • Ahmet / 13 Aralık 2024 00:44

    Hocam sizde cok iyi biliyorsunuzki Kürtlerin Suriye'de bir sitatü kazanmasi Türkiye'nin kendi ic siyasetinden dolayi kabul edecegi bir durum degil. PKK isin bahanesi. PKK degilde baska bir Kürt örgütü orada sitatü elde etmis olsaydi Türkiye'nin tepkisi farklimi olurdu? lütfen inanmadiginiz seyleri yazmayiniz, size olan itibarimizi sarsmayiniz.

    Yanıtla (26) (10)
  • OkurM / 13 Aralık 2024 01:26

    Özal barzani ve talabani ile iyi bir ilişki geliştirmişti. Sonradan bu ikisinin ihanet ve nankörlüğü konusunda iddialar dolandı. Bazı işlerde milli alınganlık olabilir.
    Son hukumetler döneminde barzani federal yapısı ile turkiyenin çok iyi ilişkileri var. Dostluk cukka vs vs...
    Suriyedekiler Türkiye konusunda baştan kötü başladılar. Meydan okuyarak meydana çıkana, Türkiye gibi politikası hala oturmamış bir ülke nasıl tepki verebilir?
    Son dönem mazlum abdi arayı ısıtmaya çalışıyor.

    Yanıtla (0) (2)
  • Musto / 13 Aralık 2024 01:11

    Maalesef yumuşak karnımızı buldular, yıllardır oradan çalışıyorlar..AKP iktidarı ülkemizde gelir dağılımını refahı sağlayamadı. Aksine hayvancılığı, tütünü yok ederek yurttaşlarımızı daha da mağdur etti. Bugün referandum yapsan ayrılmak isteyen %10 geçmez. Eziyet gören silahlı tehditten korkan, bugün batıya göç ediyor. Suriye'deki azınlık grup, İsrail'in güvenliği ve ülkemizin ve diğer İslam ülkelerinin, Kendi Ayakları üzerine kalkmaması için Taşeron olarak kullanılacaklar..

    Yanıtla (7) (7)
  • A.kerim / 13 Aralık 2024 01:06

    Özal döneminde güney Kore’yle ekonomik olarak aynı seviyedeydik rahmetli siyasi kültürel ve Kürtçe dilin önündeki engelleri kaldırmak ve iç barışı tesis etmek istedi maalesef gene aynı zihniyet engel oldu güney Kore devleşirken bizde halen çözümsüzlük te ısrar ediyor zamanımızı gücümüzü emeklerimizi heba etmeye devam ediyoruz

    Yanıtla (17) (1)
  • Alp Demir / 13 Aralık 2024 00:58

    Trilyon kez söylense de inatla ayı şeyi tekrarlıyorlar. Hakan Fidan'ın da dediği gibi kendilerini update etmeleri gerekiyor. Kürt sorunu denilen şeyin çözülebilecek her tarafı çözülmüştür. Artık çözülecek bir şey yok. Bundan ötesini istemek bela aramaktır, çünkü milletin %90'nı bunu kabul etmez. Zorlarsan da iç savaş çıkar. Bunu anlamayacak kadar geri zekalı olanlar artık doktora görünsünler !!!!

    Yanıtla (9) (25)
  • OkurM / 13 Aralık 2024 00:55

    Eskiden ayyildizli ucaklarin "fare"lere attıkları bombaların karikatür ve resimlerini ulusalcı, batılı, militarist kemalist zihniyet zevkle paylaşırdı. İslami kesim bunu kınar, kürt kardeşleriyle omuz omuza olmaya özen gösterirdi.
    Şimdi islami kesim iktidarın "hık" deyicisi olmak zorunda hiss ediyor kendini.
    Bu gibi görselleri artık islami kesimdekiler zevkle paylaşıyor.
    Tehlikenin büyüklüğünü gören yok mu?

    Yanıtla (9) (6)
  • OkurM / 13 Aralık 2024 00:48

    Neredeyse bir asrdır NATO müttefikiyiz. İktidarların kılığı kimliği değişse de natodaki işlevimiz pek fazla değişmiyor. Ülkenin selameti buna bağlı olabilir.
    Kurtler konusunda da nedense hükumet değişse bile ülkenin konu hakkındaki milli duruşu hep aynı.

    Yanıtla (9) (3)
  • OkurM / 13 Aralık 2024 00:45

    "Bölgedeki gerilimde turkiyenin tek kırmızı çizgisi, kürtlerin kazanmasına olan hasetlik" gibi bir görüntüden kendini kurtarmali Türkiye.

    Yanıtla (10) (3)
  • Abbas / 13 Aralık 2024 00:44

    Kalın Şam'da. Kalması da gerekir. İsrail pervasızca at oynatıyor. Günün birinde bi Türk tokatı yiyecek ama ne Zaman. Coni apar topar Ankara'da plan belli oyalama soğutma zaman kazanma taktiği . Türkiye meşru güvenlik hakkını öne sürerek tüm askeri gücünü Fırat'ın doğusu na sevk etmek zorunda. Yoksa atı alan Üsküdar ı geçer .Baltacı Memedin baktığı gibi bakar ah vah ederiz. Tarih her zaman fırsat sunmuyor..

    Yanıtla (2) (15)